المالكى نت
تم تغير رايط المنتدى الى
http://elarab.p2h.info
http://elarab.p2h.info/vb
المالكى نت
تم تغير رايط المنتدى الى
http://elarab.p2h.info
http://elarab.p2h.info/vb
المالكى نت
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

المالكى نت

عرب العقيلات شات المالكى برامج العاب دروس اغانى سودانى ومصري اخبار كونكر

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

شــرح شخصيه الارشر

2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
عوض باجيره
مشرف
مشرف
عوض باجيره

ذكر عدد الرسائل : 196
العمل : طالب
درجة النشاط : 252
التقيم : 3

شــرح شخصيه الارشر Empty
مُساهمةموضوع: شــرح شخصيه الارشر   شــرح شخصيه الارشر Icon_minitimeالأربعاء ديسمبر 02, 2009 5:43 am

بسم الله الرحمن الرحيم
و به نستعين
و عليه نتوكل
في البداية احب ان اتقدم بخالص الشكر الي هذا المنتدي العظيم الذي اتاح لي هذه الفرصة بان اقدم المساعدة لاكبر عدد من الاعضاء .
و في هذا الموضوع سوف اقوم بشرح شخصية الارشر شرح وافي و دقيق حتي يتم الاستفادة منه علي اكمل وجه و ارجو من الله ان يوفقني في هذا الموضوع كما ارجو ان ينال موضوعي هذا حسن اعجابكم .
* معلش يا جماعة انا كتبت المقدمة بس بالعربية و ان شاء الله الباقي بالعامية

* مقدمة عن شخصية الارشر *

تعتبر شخصية الارشر من اقوي الشخصيات في اللعبة(مش في ال pk ) خصوصاّ بعد لفل 115 و اكتر شخصية في اللعبة باقي الشخصيات تحترمها و تعملها الف حساب علشان هو اكتر شخصية بتعرف تلفلف نوبات و كمان هي الشخصية الوحيدة اللي بيقلولها:-plz man i need vp لانه اكتر شخصية بتعرف تجيب vp بسهولة باستخام ال scatter . علشان كده هي شخصية جميلة جدا.

* مميزات و عيوب الارشر *

الارشر ليه عدة مميزات . اهمها :-
1) بيقدر يضرب الوحوش من بعيد باستخدام القوس .
2) مهارة الطيران اللي بيتميز بيها عن باقي الشخصيات.
3) مهارة ال scatter و دي هي سر الارشر لانه بيجيب بيها vp و بيلفلف بيها النوبات .
4) من اقوي الشخصيات اللي بتتحمل ضربات الماجيك ( لو لابس earing حلو ).
5) لو واحد حريف بيلعب بيه هيعمل فلوس ملهاش اول من اخر .
بس ليه عيوب منها :-
1) الاتاك ***** مش حلو لو عمل pk غير بعد لفل 115 .
2) الديفينس ***** وحش قدام الوحوش الكبيرة مقارنةّ بالتروجان او الورير .
4) الدم ***** يعتبر قليل في الاول بس .

* ترقيات الارشر *

1) لما بيوصل لفل 15 بيترقي ببلاش و بيكون Archer بدل Intern Archer و بياخد لبس نورمال لفل 15 .
2) لما يوصل لفل 40 بترقي ل Eagle Archer و يدفع 5 احجار بيجمعها من ال Mine Cave اسمها Euxenite Ores و بياخد هدية قوس يونك 1 سوكت.
3) في لفل 70 بيترقي ل Tiger Archer بس بيدفع حجر اسمه Emerlade و ده بيتجاب من ال DESERT ( منصحش حد لفل 70 انه يجازف و يروح يجيبه ) من الاسهل انك تجيبه من الماركت.
4) في لفل 100 بيترقي ل Dragon Archer و يدفع Meteor و هياخد Normal Rainbow Gem هدية .
5) في لفل 110 بترقي ل Archer Master بس بيدفع حاجة اسمها Moon Box و ده منصحش اي ارشر انه يعمله لانه صعب شوية ( تخصص تروجانات او وريرات ) من الاسهل انك تجيبه من الماركت و بتاخد Dragon Ball . و دي بتكون اخر ترقية للارشر .

*مهارات الارشر *

1)مهارة الطيران و دي بيتعلمها في لفل 15 و دي بتجيله كل وقت معين ( XP Skill ) .
2)مهارة ال scatter و دي بتعلمها في لفل 23 و دي تعتبر احسن سكل عند الارشر لانه بيضرب بيها كذا وحش مع بعض .
3)مهارة ال Rapid Fire و دي بيتعلمها في لفل 46 وهي عبارة عن كذا سهم بيخرجوا ورا بعض و لازم تكون مكمل البار **** ال Stamina .
4)مهارة ال Imroved Fly و دي بيتعلمها في لفل 70 و دي بتخليه يطير لمدة 40 ثانية و برضه علشان تتعمل لازم البار **** ال Stamina يكون كامل .
5)مهارة ال Arrow Rain و دي بيتعلمها في لفل 70 و دي بتجيله برضه كل فترة معينة و بتديله 100% Damage للوحوش اللي جنبه ( XP Skill ).
6)مهارة ال Intensify و دي بيتعلمها في لفل 71 و ديه بتزود الضربة بمقدار 2-3 مرات زيادة ( من اصعب المهارات في التعلية ) .
7)مهارة ال Senoir Fly و دي بيتعلمها في لفل 100 .
انا اسف جدا لان النت وحش جدا و لولا كده كنت شرحت بالصور.

* لفلفة الارشر *
ازاي تخلي الارشر بتاعك لفل عالي و في وقت قليل ؟؟؟؟؟؟
الموضوع مش صعب و الله بس محتاج شوية صبر. دي شوية نصائح انا مجربها:-
1)من لفل 1 لغاية لفل 25 تخليك في ال Ape Mountain و تدخل تيم مع ارشر لفل 97 او اكتر .
2)من لفل 25 لغاية لفل 55 تروح ال Bird Island و تدخل مع ارشر عالي يكون لفل 120 او اكتر و ياحبذا لو كان ماسك قوس سوبر 2 sdg (ايه ياحبذا دي ؟؟؟)
3)من لفل 55 لغاية لفل 70 تروح الماجيكات و تدخل تيم مع ارشر لفل 125 او اكتر لانه فعلا هيظبطك .
4)من لفل 70 احنا كبرنا بقي علي حكاية تيم دي و علشان كده لازم تعتمد علي نفسك و تتلفلف في الماجيكات عند وحوش اسمها Senior Snakeman . بس في مشكلة صغيرة:- ان الوحوش دي بتضرب هجمات ماجيك علشان كده لو معاك earing يبقي خير و بركة البسه و روح اتلفلف مش معاك هحط لينك **** مهمة تعملها و تاخد منها refinde earing . بس نصيحة بلاش تلبس Hat .

الوحوش دي هتوصلك لفل 92 مستريح اوي .
5)ابتداء من لفل 92 تروح ال lap 1 و تتلفلف هناك لغاية لفل 110 .
6)لما تاخد ال db بتاعت لفل 110 تشتري بيها elite earing و تلبسه و تدخل lap 2 و هتوصل لفل 120 مستريح .
7)من لفل 120 لغاية لفل 130 في كذا حل :- اما انك تلفلف نفسك في ال lap 3,4 لو زهقت اعمل اي كويست لفلفة تاخدلك بيه 2 pc او 3 لو زهقت روح لفلف شوية نوبات و خد vp كتيييييييييير و حوله كله pc و ان شاء الله في ظرف 10 سنين تكون وصلت لفل 130
بكده اكون خلصت كل اللي كنت عايز اقوله و اي حد عنده اي استفسار في اللي انا كاتبه او في الشخصية عموما انا في الخدمة و يا ريت الموضوع يكون عجبكم و افيد بيه اكبر عدد من الاخوة الافاضل .
و الله الموفق الي سواء السبيل .....
و انا بتاسف مرة تاني لكل الاعضاء لاني مش عارف ارفع صور خالص لان النت مهنج جدا . مــع تحيات عـــوض باجيره
محمود الجوكر

محمود الجوكر

ذكر عدد الرسائل : 159
درجة النشاط : 141
التقيم : 3

شــرح شخصيه الارشر Empty
مُساهمةموضوع: رد: شــرح شخصيه الارشر   شــرح شخصيه الارشر Icon_minitimeالخميس ديسمبر 03, 2009 11:08 am

حلوة الشخصية دى انا لما انزل ريبورن حعملها مشكور يا غالى

شــرح شخصيه الارشر
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» شرح شخصيه النينجا
» شرح شخصيه التوويس
» شرح شخصيه الورير